Foredrag


Alt nyt er (ikke) nødvendigvis godt. Men hvor går grænserne? Hvilke teknologier er overhovedet relevante for den enkelte virksomhed eller branche?

Udgangspunktet er brugervendt, når der stilles skarpt på teknologien, og hvad den kommer til at betyde for os. Som brugere, skabere og borgere.

Forretningsforstyrrelse – hvad kan du lære af musikbranchen?
There’s no business, like showbusiness. Musikbranchen har gennem de seneste 20 år været igennem en dødskamp, og er først nu ved at komme ud med skindet på næsen. At den overhovedet stadig er i live, kan den takke en utroligt stærk græsrodsbevægelse, en enorm fanbase og en nærmest uhørt villighed til at lægge gamle forretningsmodeller i graven for. Så hvad kan din virksomhed lære af musikindustriens kamp med og imod nye medier? Umiddelbart en hel del.

Hvem bipper robotterne for?
– Et indblik i en verden at teknologi, som den sandsynligvis vil komme til at tage sig ud. Det handler i høj grad om hvordan vi bruger teknologien, og hvilke kontekster vi sætter den ind i. Ved at holde styr på den teknologiske udvikling får vi som mennesker bedre mulighed for at tage kontrollen, og sikre at teknologien er til for os, og ikke omvendt.

Digitalisering – ser vi det samme?
-Eksemplerne er talrige når det kommer til mislykkede digitaliseringsprojekter. Så hvordan vender vi skuden? Et provokerende og inspirerende indspark i digitaliseringsdebatten. Vi spenderer enorme summer på at “digitalisere”, men ved vi i virkeligheden hvad det er, vi gør? Og endnu vigtigere, har vi så overhovedet en idé om, hvorfor vi gør det?

Kontakt Thomas Wittenburg på tw@twi.dk eller 29723373 for mere information. 

Fotos: Susanna Rankenberg og Signe Kold