LC Ekstra: Nu indtager vi de sociale platforme 6


Vi skriver meget om sociale medier – nu har vi gjort noget ved det

Faste besøgende her på bloggen har måske bemærket vores Twitter-feed ude i højre side. I hvert fald er der lige pt. 97 mennesker, der følger LabConfidential på Twitter. Vi er også kommet på Facebook, hvor der lige nu er 33 fans.

Så gør dine venner en tjeneste, og del LabConfidential med dem på Facebook og Twitter.

For at gøre satsningen noget værd for vores læsere, vil vi meget gerne have input til, hvad I kunne tænke jer fra os på de sociale netværk. Som det er nu linker vi selvfølgelig til dagens historie, deltager i diskussioner, og deler links til historier vi ikke selv skriver om. Men vi kunne også sagtens forestille os, at lave andet indhold til de to nye kanaler.

Smid en kommentar i feltet. Så lover vi til gengæld, at levere indhold du kan bruge til noget.

Kan du li hvad du læser?

6 thoughts on “LC Ekstra: Nu indtager vi de sociale platforme

  • Joackim Penti

    Jeg vil gerne høre hvad I synes er gode løsninger indenfor det I leverer. Men ikke kun det I selv har lavet. Hvem gør det godt og hvordan kan man selv gøre det?

    Inspiration. Overskud. Udvidelse af vores horisont.

  • Thomas Wittenburg

    Planen for Facebook er at lave nogle små artikler, videoer, tests og lignende, som udelukkende bliver bragt på Facebook.
    Facebook siden er ikke en værdi i sig selv, men en form for tilført værdi til bloggen.
    Selve LabConfidential-konceptetet er ret stramt: En nyhed om dagen, faste deadlines, historier af en vis længde, og ikke så mange dikkedarer.
    Facebook-siden er til gengæld der, hvor vi kan proppe alle de mindre historier, og hurtige grin ind.
    Men hvad der virker er jo i virkeligheden op til den enkelte organisation. Idæen med at være til stede på de sociale netværk, må vel være at give en eller anden form for spændende og relevant information videre. Det skal så sikre, at man bliver hængende i sine læseres/brugeres/kunders bevidsthed.

    Problemet er, at det faktisk ikke er så ligetil, at finde den information man vil dele. I LC’s tilfælde ville jeg være meget ked af, at reducere Facebook og Twitter til alene at være linkdelingstjenester.

    Så hvad er gode services? Ja, det er et godt spørgsmål. En god service leverer jo det brugeren kunne tænke sig. I vores tilfælde har vi bare ikke muligheden for at lave store brugerundersøgelser. Det er derfor vi spørger her :o)

    Hvem gør det så godt? Moviematch synes jeg faktisk er et ganske godt eksempel. De kører konkurrencer, giver info om premierer, og linker til anmeldelser. Og det er vel netop derfor folk skriver sig op :o)

    Spørgsmålet er vel egentlig, om vi leverer noget du kan, og gider, bruge?

  • Joackim Penti

    Så er spørgsmålet måske hvem I gerne vil have som fans på Facebook. Venner af huset eller kommende kunder. Eller begge dele.

    Min erfaring siger mig at det er en god ide at sætte sig det mål for alle interaktioner på sociale netværk. Altså, hvad vil vi opnå med dette tiltag.

    Måske er jeg for seriøs omkring det men jeg tror selv det virker.

    Indtil videre er jeg meget tilfreds med hvad der dukker op på jeres blog. Undrer mig dog over fonten i nyhedsbrev vs. blog. Facebook ved jeg ikke endnu hvordan jeg har det med men det finder jeg ud af.

    Iøvrigt, links til Facebook herover linker ikke direkte til jeres page?

  • Thomas Wittenburg

    Avs for en link-brøler!
    Nu er vi på http://www.facebook.com/LabConfidential/ :o)

    Jeg har længe haft lyst til at kunne bruge en platform som Facebook til ting, der måske ikke passer ind i bloggens koncept. Det kan eksempelvis være, når vi, som i dag, modtager en pakke som indeholder en saml-selv robot. Der vil vi gerne ligge sneak peaks på Facebook, så man kommer lidt bag kulisserne i firmaet, og får et indtryk af hvad det egentlig er vi går og laver.

    For mig at se, er der tale om en slags uformel firmakommunikation.
    Det er ikke meningen at Facebook skal kapre nye kunder. Vi vil bare gerne væíse mere til dem vi har i forvejen.

    Lyder det helt galt?

  • Joackim Penti

    Det lyder da helt perfekt. Synes det lyder fornuftigt at bruge de sociale platforme til behind the scenes billeder og historier. Dermed kan du vel også vække folks lyst til at se hvem som står bag det.

    Jeg følger jer på Facebook, Twitter og bloggen 🙂

  • Jeanette Jensen

    Jeg kunne godt tænke mig at dele med mine udenlandske venner, så en engelsk udgave ville være perfekt…

Comments are closed.